text
Медична справа

Як організувати консультування пацієнтів: правила

  • 15 лютого 2018
  • 30

Консультування пацієнтів потрібно будувати не так на власному авторитеті, як на психологічних підходах. Адже важливо знайти "ключ" до кожного хворого, проявити емпатію та заохотити до активної співпраці з лікарем в боротьбі за своє здоров'я. Дізнайтеся про методи, які допоможуть в консультуванні пацієнтів.

Нині медичне консультування в тренді в усьому світі. Його розглядають як одну з ключових ланок медичного процесу. Тому лікарям будь-якого профілю не завадять добрі комунікативні навички, щоб консультування пацієнтів і подальше лікування були максимально ефективними. 

Як організувати консультування пацієнтів: правилаЧитайте: "Розбився ртутний термометр: алгоритм дій"

Насамперед з’ясуємо, що ж таке вміння спілкуватися — природний дар чи навички, яких людина набуває впродовж життя? Швидше за все, істина посередині. Є  люди, які є вправними співрозмовниками від природи. Вони здатні переконувати та надихати інших, не докладаючи до цього свідомих зусиль. Тому дійсно, не завжди і не для всіх необхідні усвідомленість і методична практика, щоб досягти успіху. Однак навіть сформовані звички часом підводять, що негативно позначається на результатах спілкування, успіху. Окрім того, цілком можливо опанувати навички спілкування з пацієнтом навіть тим лікарям, які не мають їх від природи. Тож розглянемо способи, які допоможуть ефективно проконсультувати пацієнтів у досить складних випадках.

Усвідомленість, самоконтроль і відпрацьовані навички здатні підвищувати ефективність будь-якого спілкування.

Лікарі мають бути особливо обачними, коли надають пацієнтам так звані «соціальні призначення». Наприклад, у роботі лікаря-гінеколога нерідкісні та обгрунтовані рекомендації на кшталт «у вашому випадку було б добре вагітніти і народжувати». Погодьтеся, йдеться не про курс лікування, а про рішення, яке безпосередньо вплине на всі сфери життя людини та її родини.

Як організувати консультування пацієнтів: правилаЧитайте: "Тарифні розряди медпрацівників: що зміниться в 2018?"

Деякі пацієнтки з готовністю сприймуть таку ідею. Для них вона стане додатковим мотиваційним аргументом «за народження дитини» або спонукає обговорити це з чоловіком/родиною. Інших жінок таке «призначення» може засмутити або навіть розсердити. Вони не планують вагітність найближчим часом або взагалі категорично проти цього. Не в усіх є сформовані партнерські відносини, щоб виконати таке «призначення». І нарешті, жінка може мати об’єктивні життєві труднощі або перебувати в такій ситуації, яку вона вважає неприйнятною для материнства.

Наша мета — правильно повідомити пацієнту належну інформацію, не спричинивши при цьому негативних емоцій.

При першому контакті з пацієнтом ми не завжди здатні точно «прочитати» його реакції, отримати надійний зворотний зв’язок. Cкористайтеся порадами, аби упередити спротив та роздратування пацієнта. Ці поради допоможуть проаналізувати свої усталені шаблони спілкування і поліпшити їх.

Як організувати консультування пацієнтів: правилаЧитайте: "Підвищення посадових окладів медичних працівників: кого торкнулися позитивні зміни?"

Поради для ефективної консультації пацієнтів

1. У найбільш гострі моменти спілкуйтеся з пацієнтом не від першої особи, а посилаючись на авторитетні та достовірні джерела. Говоріть від третьої особи («ми»).

2. Почніть розмову з формулювання мети — бажаного результату лікування.

3. Апелюйте до інтересів пацієнта без дієслів у наказовому способі.

Не кажіть: «Негайно припиніть палити!», правильне формулювання: «Відмова від паління є дуже бажаною, оскільки...», «У таких випадках, як Ваш, корисно те чи інше, адже…».

4. Коротко і чітко поясніть сенс рекомендації — вкажіть її конкретний ефект для здоров’я пацієнта.

5. Запитайте пацієнта, чи погоджується він із вашою рекомендацією.

6. Закінчіть консультацію на конкретному call to action (від англ. — «заклик до дії») — чіткому переліку подальших кроків пацієнта. Причому у лікаря завжди має бути «План Б», тобто альтернативний варіант дій. 
Підписка на статті

Підпишіться на розсилку, аби не пропустити жодної важливої та цікавої статті. Це БЕЗПЛАТНО.

Освітні заходи

Школа

Перевірте свої знання та здобудьте нові

Взяти участь
Інтернет-магазин

Інтернет-магазин

Скористайтеся найбільш вигідними пропозиціями щодо передплати і станьте нашим читачем просто зараз

Ми в соцмережах

Зареєструйтеся — і двері для Вас відчинені!

Отримуйте лише фахову інформацію: 
  • скачуйте зразки документів безплатно
  • користуйтеся нормативно-правовою базою
  • дізнавайтеся новини галузі охорони здоров’я

 

У мене є пароль
нагадати
Пароль надіслано на пошту
Ввести
Я тут вперше
І читатиму далі
Введіть ел. пошту або логін
Неправильний логін або пароль
Неправильний пароль
Введіть пароль
Упс! Файл доступний лише для зареєстрованих користувачів!

57 секунд на реєстрацію
І Ви отримаєте доступ до:
форм та зразків
фахових статей
найсвіжіших новин галузі
нормативних документів

У мене є пароль
нагадати
Пароль надіслано на пошту
Ввести
Я тут вперше
І скачаю потрібні файли!
Введіть ел. пошту або логін
Неправильний логін або пароль
Неправильний пароль
Введіть пароль