Санітарно-епідемічне благополуччя — що перевіряють під час акредитації медзакладу?

2034
Санітарно-епідемічне благополуччя включає дуже багато точок контролю — документація, організація навчання персоналу, профілактичні заходи, тестування персоналу тощо. Ми систематизували все, що контролюють під час перевірки, щоб ви могли на 100% підготуватися.

1. Проведення у закладі протиепідемічних заходів щодо профілактики внутрішньолікарняних інфекцій.

Перевіряють:

  • наказ по закладу щодо затвердження плану заходів з профілактики внутрішньолікарняних інфекцій;
  • аналізи реєстрації випадків внутрішньолікарняних інфекцій за останні три роки, матеріали з їх розгляду та вжиті заходи, надані визначеними відповідальними особами;
  • аналізи результатів відомчого контролю за дотриманням санітарно-гігієнічного та протиепідемічного режиму.

Для видів діяльності, пов’язаних з ризиком внутрішньолікарняного інфікування пацієнтів і медичного персоналу розробляють алгоритми. Документ має бути чітким, конкретним, недвозначним, реальним для виконання  — таким.

2. Наявність інформації щодо здійснення контролю за дотриманням санітарно-гігієнічного та протиепідемічного режиму Управлінням державного нагляду за дотриманням санітарного законодавства Державної служби України з питань безпечності харчових продуктів та захисту споживачів (Держпродспоживслужба України).

Перевіряють:

  • акти перевірок територіального органу Держпродспоживслужби України на дотримання санітарно-гігієнічного та протиепідемічного режиму в закладі;
  • виконання пропозицій, приписів;
  • результати мікробіологічного контролю.

Санітарно-епідемічне благополуччя — що перевіряють під час акредитації медзакладу?Читайте: "Як одягати та знімати медичні рукавички: алгоритми-інфографіка" 

3. Наявність затвердженого та узгодженого плану дій на випадок виникнення (підозри) особливо небезпечних інфекцій.

Перевіряють:

  • журнал обліку інфекційних захворювань;
  • схема оповіщення керівного складу закладу на випадок виявлення хворого (підозрілого) на особливо небезпечну інфекцію;
  • план-графік проведення теоретичної та практичної підготовки працівників до роботи з особливо небезпечними інфекціями;
  • документальне підтвердження проведенням заліків щодо підготовки працівників до роботи з особливо небезпечними інфекціями;
  • наявність протичумних костюмів;
  • оперативний план дій щодо запобігання виникненню та поширенню особливо небезпечних інфекцій (має бути узгоджений з територіальним органом Держпродспоживслужби України).

4. Забезпечення закладу миючими та дезінфікуючими засобами, дотримання вимог щодо їх зберігання.

Перевіряють:

  • розрахунок потреби в миючих та дезінфікуючих засобах (у розрізі відділення, по закладу);
  • облік миючих та дезінфікуючих засобів за останні три роки;
  • перелік дезінфікуючих препаратів;
  • умови для ротації;
  • мови для зберігання дезінфектантів;
  • акти перевірок обласної дезстанції.

!Зауважте: Деяким працівникам лікарні нараховують доплату за використання в роботі дезінфікуючих засобів.

5. Наявність регламентів (інструкцій) та облікової документації щодо використання миючих та дезінфікуючих засобів.

Перевіряють:

  • наявність (регламентів) інструкцій та облікової документації щодо використання миючих та дезінфікуючих засобів;
  • наявність миючих та дезінфікуючих засобів відповідно до переліку.

Санітарно-епідемічне благополуччя — що перевіряють під час акредитації медзакладу?Читайте: "Обережно — ВІЛ: Які інфекції можуть передаватися під час виконання маніпуляцій?" 

6. Дотримання вимог щодо використання миючих та дезінфікуючих засобів.

Перевіряють:

  • наявність порядку приготування та використання дезрозчинів;
  • наявність посади дезінфектора;
  • наявність курсової перепідготовки;
  • наявність результатів лабораторного контролю дезінфікуючих засобів та їхніх робочих розчинів.

7. Забезпечення медичного персоналу санітарним одягом та засобами індивідуального захисту відповідно до вимог законодавства.

Перевіряють:

  • наказ про осіб, які мають бути забезпечені засобами індивідуального захисту від інфікування під час виконання службових обов’язків (додаток до колективного договору);
  • перелік засобів індивідуального захисту;
  • правила індивідуальної безпеки персоналу під час виконання службових обов’язків;
  • наявність документів, які підтверджують забезпеченість закладу одягом та засобами індивідуального захисту.

8. Проведення занять з медичним персоналом щодо правил миття й знезараження рук.

Перевіряють:

  • протоколи занять з медичним персоналом щодо правил миття й знезараження рук;
  • документальне підтвердження проведення заліків щодо занять з медичним персоналом.

9. Наявність інструкції щодо правил миття й знезараження рук.

Перевіряють:

  • наявність інструкції щодо правил миття й знезараження рук (порядок проведення процедури та малюнки).

Санітарно-епідемічне благополуччя — що перевіряють під час акредитації медзакладу?Читайте: "Утилізація бактерицидних ламп: правила для медзакладу" 

10. Наявність умов для миття й знезараження рук.

Перевіряють:

  • наявність в операційній рукомийників з ліктьовим змішувачем з гарячим та холодним водопостачанням;
  • наявність розрахунку потреби в миючих засобах, антисептиках для шкіри;
  • наявність фактичного забезпечення миючими засобами, антисептиками для шкіри (довідка про закупівлю).

11. Дотримання правил миття й знезараження рук.

Перевіряють:

  • дотримання правил щодо миття й знезараження рук шляхом перевірки знань працівників;
  • акти результатів лабораторного контролю.

12. Наявність у закладі комісії з інфекційного контролю.

Перевіряють:

  • наказ про створення комісії з інфекційного контролю;
  • положення про комісію з інфекційного контролю;
  • плани роботи комісії;
  • протоколи засідань комісії.

13. Дотримання вимог щодо складу та регламенту роботи комісії з інфекційного контролю.

Перевіряють:

  • наказ про створення комісії з інфекційного контролю;
  • положення про комісію з інфекційного контролю;
  • плани роботи комісії;
  • протоколи засідань комісії.

Санітарно-епідемічне благополуччя — що перевіряють під час акредитації медзакладу?Читайте: "Посадова інструкція сімейного лікаря: скачайте оновлену!"

  14. Наявність затверджених інструкцій та методичних рекомендацій щодо профілактики внутрішньолікарняної інфекції.

Перевіряють:

  • наявність інструкцій щодо профілактики внутрішньолікарняної інфекції;
  • методичні рекомендації щодо профілактики внутрішньолікарняної інфекції.

15. Здійснення мікробіологічного моніторингу епідеміологічно значимих об’єктів лікарняного середовища.

Перевіряють:

  • перелік епідеміологічно значимих об’єктів, визначення кратності проведення досліджень;
  • план лабораторних досліджень та його виконання;
  • порівняльні аналізи результатів бактеріологічних досліджень лікарняного середовища та антибіотико-резистентного клінічного матеріалу від пацієнтів із гнійно-септичними захворюваннями.

16. Здійснення контролю за бактеріологічним складом повітряного середовища в операційних та інших приміщеннях з асептичним режимом роботи.

Перевіряють:

  • перелік поточного забору проб повітря;
  • результати контролю за бактеріологічним складом повітряного середовища в операційних та інших приміщеннях з асептичним режимом роботи.

Санітарно-епідемічне благополуччя — що перевіряють під час акредитації медзакладу?Читайте: "Професійна катаракта у медпрацівників: діагностика, профілактика, права медиків" 

 17. Здійснення контролю за якістю заходів дезінфекції епідеміологічно значимих об’єктів в операційних та інших приміщеннях з асептичним режимом роботи.

Перевіряють:

  • результати контролю за якістю заходів дезінфекції епідеміологічно значимих об’єктів в операційних та інших приміщеннях з асептичним режимом роботи.

18. Дотримання вимог щодо проведення профілактичних медичних оглядів працівниками закладу.

Перевіряють:

  • списки осіб, які підлягають медичним оглядам;
  • накази про проведення медичних оглядів працівників закладу;
  • санітарні книжки працівників (вибірково) або витяг з медичних карток щодо проходження медичних оглядів.

19. Забезпечення закладу білизною, дотримання вимог щодо зберігання та якості прання білизни.

Перевіряють:

  • табелі оснащення потреби закладу у білизні (надати три-п’ять прикладів);
  • довідка про фактичне забезпечення білизною;
  • договір на прання білизни;
  • акти перевірок територіального органу Держпродспоживслужби України щодо певних умов зберігання білизни.

Санітарно-епідемічне благополуччя — що перевіряють під час акредитації медзакладу?Читайте: "Стерилизация в автоклаве: безопасность, режимы" 

20. Забезпечення стерилізаційним обладнанням.

Перевіряють:

  • перелік стерилізаційного обладнання із зазначенням дати придбання;
  • план поетапної заміни стерилізаційного обладнання.

21. Дотримання вимог щодо стерилізації матеріалів та виробів медичного призначення.

Перевіряють:

  • перелік стерилізаційного обладнання;
  • інструкція щодо стерилізації матеріалів та виробів медичного призначення;
  • договір на технічне обслуговування;
  • свідоцтво про метрологічну повірку;
  • свідоцтво про фахову підготовку персоналу;
  • журнал реєстрації контролю стерилізації матеріалів та виробів медичного призначення.

22. Дотримання вимог щодо передстерилізаційної очистки виробів медичного призначення.

Перевіряють:

  • наявність затверджених методик постановки проб з контролю передстерилізаційного очищення;
  • інструкція щодо передстерилізаційного очищення виробів медичного призначення;
  • журнал контролю передстерилізаційного очищення;
  • наявні результати лабораторного контролю якості передстерилізаційного очищення;
  • забезпечення умов зберігання проб передстерилізаційного очищення.

 23. Дотримання санітарних норм і правил щодо площ та розташування приміщень закладу.

Перевіряють:

  • наявність висновку територіального органу Держпродспоживслужби України про відповідність наявних приміщень вимогам санітарних норм і правил;
  • акти перевірок територіального органу Держпродспоживслужби України.

Санітарно-епідемічне благополуччя — що перевіряють під час акредитації медзакладу?Читайте: "Высокоактивная антиретровирусная терапия: нюансы консультирования пациентов"  

 24. Дотримання санітарних норм і правил щодо внутрішнього оздоблення приміщень відповідно до функціонального призначення.

Перевіряють:

  • наявність гігієнічних висновків на будівельні та оздоблювальні матеріали, які підтверджують можливість їх використання в закладах охорони здоров’я;
  • наявність висновку Держпродспоживслужби України про відповідність наявних приміщень санітарним нормам і правилам;
  • акти перевірок територіальних органів Держпродспоживслужби України.

 25. Дотримання санітарних норм і правил щодо холодного та гарячого водопостачання.

Перевіряють:

  • договір щодо холодного та гарячого водопостачання;
  • план-графік проведення профілактичних робіт на системах холодного та гарячого водопостачання з відміткою про виконання;
  • журнали обліку аварійних ситуацій.

 26. Наявність ефективної системи каналізації.

Перевіряють:

  • договір на обслуговування системи каналізації;
  • план-графік проведення профілактичних робіт у системі каналізації з відміткою про виконання.

 27. Дотримання санітарних норм і правил щодо вивезення та знищення побутового сміття та медичних відходів.

Перевіряють:

  • договір з комунальною службою про вивезення сміття;
  • наказ по закладу про призначення особи, яка відповідає за вивезення сміття;
  • графік вивезення сміття та відходів;
  • договір щодо утилізації медичних відходів.

Санітарно-епідемічне благополуччя — що перевіряють під час акредитації медзакладу?Читайте: "Приклад наказу про затвердження правил дій медперсоналу щодо санепідрежиму"

 28. Дотримання санітарних норм і правил щодо своєчасності та безпечності утилізації біологічно шкідливих матеріалів.

Перевіряють:

  • договір з відповідною службою про знищення одноразового медичного інструментарію та біологічно шкідливого матеріалу;
  • наказ по закладу про призначення особи, яка відповідає за своєчасність та безпечність утилізації біологічно шкідливих матеріалів;
  • інструкція щодо знищення біологічно шкідливих матеріалів.

 29. Наявність системи опалення.

Перевіряють:

  • довідка про наявність у закладі системи опалення;
  • договір на постачання тепла та обслуговування теплових мереж у закладі;
  • акти надання послуг з постачання тепла та обслуговування теплових мереж і копії документів про оплату цих послуг;
  • план-графік профілактичних робіт у системі опалення;
  • журнал обліку аварійних ситуацій.

 30. Ефективність роботи системи вентиляції.

Перевіряють:

  • акти перевірки ефективності припливно-витяжної вентиляції з механічним спонукання;
  • наявність договору на обслуговування системи вентиляції;
  • наказ про призначення особи, яка відповідає за роботу вентиляційної системи;
  • план-графік проведення профілактичних робіт у системі вентиляції;
  • заповнений журнал обліку аварійних ситуацій у системах вентиляції та опалення.

 31. Відповідність природного та штучного освітлення приміщень їх функціональному призначенню.

Перевіряють:

  • протоколи вимірювання освітлення приміщень (надати три-п’ять прикладів).

32. Наявність дозволу державної санітарно-епідеміологічної служби* на перепланування та зміну функціонального призначення приміщень закладу.

* На сьогодні функції із санепіднагляду покладено на Управління державного нагляду за дотриманням санітарного законодавства Державної служби України з питань безпечності харчових продуктів та захисту споживачів.

Перевіряють:

  • перелік приміщень, які змінили своє функціональне призначення;
  • перелік документів, які підтверджують погодження територіального органу Держпродспоживслужби України зміни функціонального призначення приміщення.

Санітарно-епідемічне благополуччя — що перевіряють під час акредитації медзакладу?Читайте: "Нова форма № 039/о: Відомість обліку відвідувань пацієнтів"

33. Дотримання санітарних норм і правил щодо розташування харчоблоку та буфетних приміщень.

Перевіряють:

  • схема розташування приміщень харчоблоку та буфетних приміщень;
  • акти перевірок територіального органу Держпродспоживслужби України.

34. Дотримання санітарних норм і правил щодо обладнання, інвентарю, посуду і тари харчоблоку та буфетних приміщень.

ПЕРЕВІРЯЮТЬСЯ:

  • перелік обладнання харчоблоку (зазначити рік придбання);
  • протоколи випробування та тестування обладнання (надати три-п’ять прикладів);
  • акт обстеження харчоблоку територіального органу Держпродспоживслужби України.

35. Дотримання санітарних норм і правил щодо транспортування, приймання та зберігання харчової сировини та продуктів харчування.

Перевіряють:

  • договори на постачання харчових продуктів;
  • паспорти на спеціальний автотранспорт;
  • журнали прийому сировини та харчових продуктів;
  • сертифікати та якісні посвідчення на харчові продукти;
  • холодильне обладнання для зберігання сировини та харчових продуктів;
  • договір на технічне обслуговування.

Санітарно-епідемічне благополуччя — що перевіряють під час акредитації медзакладу?Читайте: "Аттестация медесестер: виды и особенности проверки" 

36. Дотримання санітарних норм і правил щодо виробництва харчових продуктів у закладі.

Перевіряють:

  • результати санітарно-бактеріологічних досліджень готової продукції;
  • розрахунки хімічного складу та калорійності готових страв.

37. Дотримання вимог щодо складання меню-розкладки, розробки планового меню та забезпечення хворих дієтичним харчуванням.

Перевіряють:

  • наказ про призначення особи, яка відповідає за складання планового меню, меню-розкладки та дієтичного харчування;
  • планове меню;
  • меню-розкладка із зазначенням раціонів харчування**.

** Наказ МОЗ України від 29.10.2013 № 931 «Про удосконалення організації лікувального харчування та роботи дієтологічної системи в Україні».

38. Дотримання вимог щодо проведення бракеражу готової продукції та відбору і зберігання добових проб.

Перевіряють:

  • наказ про створення бракеражної комісії та затвердження порядку її роботи;
  • затверджені умови та правила зняття проб, правил відбору та зберігання добових проб, правил миття посуду для добових проб згідно з нормативними документами;
  • копію журналу бракеражу готових страв;
  • копію наказу про осіб, які відповідають за бракераж готових страв.

Санітарно-епідемічне благополуччя — що перевіряють під час акредитації медзакладу?Читайте: "Аттестационное дело медсестры: документы и пример отчета" 

39. Проведення систематичного контролю за дотриманням вимог щодо постачання пацієнтам доброякісних і безпечних харчових продуктів з документальним підтвердженням.

Перевіряють:

  • акти вилучення для лабораторних досліджень сировини та готової харчової продукції (надати п’ять-десять прикладів);
  • результати лабораторних досліджень сировини та готової харчової продукції (надати п’ять-десять прикладів).

40. Дотримання вимог щодо безпеки харчування дітей до 1 року.

Перевіряють:

  • результати лабораторних досліджень територіального органу Держпродспоживслужби України щодо доброякісності та безпеки продуктів харчування і сировини, дитячого харчування з молочних кухонь.

41. Дотримання вимог щодо допуску до роботи працівників харчоблоку та роздавальних.

Перевіряють:

  • усі санітарні книжки працівників харчоблоку;
  • журнал обліку щоденних оглядів працівників харчоблоку на наявність гнійничкових захворювань шкіри.


Підписка на статті

Підпишіться на розсилку, аби не пропустити жодної важливої та цікавої статті. Це БЕЗПЛАТНО.

Освітні заходи

Школа

Перевірте свої знання та здобудьте нові

Взяти участь
Інтернет-магазин

Інтернет-магазин

Скористайтеся найбільш вигідними пропозиціями щодо передплати і станьте нашим читачем просто зараз

Живе спілкування з редакцією
Спробуйте безплатно

Читайте безплатний презентаційний номер е-журналу «Управління закладом охорони здоров’я». Ознайомтеся із функціоналом і сервісами. Оцініть переваги е-журналу в дії!

Спробуйте безплатно

Безплатний презентаційний номер е-журналу «Довідник головної медичної сестри» — чудова можливість ознайомитися з ним та оцінити корисність публікацій.

Книжкова полиця
«Новий номер УЗОЗ»

Електронна книга «ЗБІРНИК посадових інструкцій лікарів та керівників ЛПЗ»

для передплатників е-журналу «Управління закладом охорони здоров'я»

Читати книгу




© Медична справа, 2017. Усі права захищено

Повне або часткове копіювання будь-яких матеріалів порталу, цитування, публікація їх анотованих оглядів допускаються лише з письмового дозволу редакції порталу.

Журнал «Управління закладом охорони здоров’я», свідоцтво про державну реєстрацію друкованого засобу масової інформації: КВ №11426-299Р від 11.07.2006.

Журнал «Довідник головної медичної сестри», свідоцтво про державну реєстрацію друкованого засобу масової інформації: КВ №18737-7537Р від 14.02.2012.


 


  • Ми в соцмережах

Спочатку завжди...

А потім уже:
  • дочитуйте статтю
  • скачуйте зразки документів
  • користуйтеся нормативкою
  • дізнавайтеся новини

У мене є пароль
нагадати
Пароль надіслано на пошту
Ввести
Я тут вперше
І читатиму далі
Введіть ел. пошту або логін
Неправильний логін або пароль
Неправильний пароль
Введіть пароль
Упс! Файл доступний лише для зареєстрованих користувачів!

57 секунд на реєстрацію
І Ви отримаєте доступ до:
форм та зразків
фахових статей
найсвіжіших новин галузі
нормативних документів

У мене є пароль
нагадати
Пароль надіслано на пошту
Ввести
Я тут вперше
І скачаю потрібні файли!
Введіть ел. пошту або логін
Неправильний логін або пароль
Неправильний пароль
Введіть пароль