text
Медична справа

Розміщення реклами медзакладу: основні правила

  • 11 квітня 2018
  • 116

Замовляти, створювати й розміщувати рекламу необхідно з дотриманням вимог чинного законодавства, зокрема положень Закону України «Про рекламу» від 03.07.1996 № 270/96-ВР (далі — Закон про рекламу). Він установлює вимоги щодо предмета, змісту, розташування та обсягу реклами. Читайте про чіткі вимоги до розміщення рекламних матеріалів медзакладу.

Рекламні матеріали можна публікувати у друкованих засобах масової інформації, на сайті закладу, сторінках у соцмережах, усередині та зовні будинків і споруд тощо. У будь-якому разі реклама має відповідати вимогам і обмеженням, переліченим вище.

Пропонуємо розглянути особливості внутрішньої та зовнішньої реклами.

Розміщення реклами медзакладу: основні правила розміщенняЧитайте: "Відміна форми № 026/о: як по-новому оформлювати документи для дитини?" 

Внутрішня реклама

Внутрішня реклама — реклама, що розміщується всередині будинків, споруд, у тому числі в кінотеатрах і театрах під час, до і після демонстрації кінофільмів та вистав, концертів, а також під час спортивних змагань, що проходять у закритих приміщеннях, крім місць торгівлі (у тому числі буфетів, кіосків, яток), де може розміщуватись інформація про товари, що безпосередньо в цих місцях продаються (абз. 3 ст. 1 Закону про рекламу).

Внутрішню рекламу медичних послуг можна розміщувати безпосередньо в закладі охорони здоров’я.

Заборонено розміщувати внутрішню рекламу в приміщеннях державних органів та органів місцевого самоврядування, закладах дошкільної та загальної середньої освіти. Виняток — соціальна реклама.

Розміщення внутрішньої реклами погоджують лише з власником обраного місця або з уповноваженою ним особою. При цьому вони не мають права втручатися у її форму та зміст.

Розміщення реклами медзакладу: основні правила розміщенняЧитайте: "Оновлений табель матеріального оснащення закладу первинної медичної допомоги: скачайте!"

Зовнішня реклама

Зовнішня реклама — реклама, розміщена на спеціальних тимчасових і стаціонарних конструкціях — рекламоносіях, розташованих на відкритій місцевості, а також на зовнішніх поверхнях будинків, споруд, на елементах вуличного обладнання, над проїжджою частиною вулиць і доріг (абз. 6 ст. 1 Закону про рекламу).

Не вважають рекламою вивіску чи табличку з інформацією про зареєстроване найменування особи, знаки для товарів і послуг, що належать цій особі, вид її діяльності та час роботи, якщо вона розміщена на:

  • внутрішній поверхні власного чи наданого у користування особі приміщення;
  • зовнішній поверхні будинку чи споруди не вище першого поверху або на поверсі, де розміщене власне чи надане у користування особі приміщення;

Розміщувати або демонтувати вивіски й таблички необхідно з дотриманням вимог пунктів 48 і 49 Типових правил розміщення зовнішньої реклами, затверджених постановою КМУ від 29.12.2003 № 2067 (далі — Правила № 2067).

Розміщення реклами медзакладу: основні правила розміщенняЧитайте: "Зарплата медсестры в 2018: доплаты, надбавки, рабочее время"

Перш ніж розміщувати зовнішню рекламу, обов’язково треба мати дозвіл того, кому належать рекламоносії (Таблиця).

Дозвіл на розміщення зовнішньої реклами медзакладу

Місце розміщення реклами

Хто надає чи погоджує дозвіл

Населені пункти

Виконавчі органи сільських, селищних, міських рад у порядку, установленому цими органами на підставі типових правил, що затверджує КМУ

Поза межами населених пунктів

Обласні державні адміністрації у порядку, установленому цими органами на підставі типових правил, що затверджує КМУ

У межах смуги відведення автомобільних доріг

Центральний орган виконавчої влади, що реалізує державну політику у сфері дорожнього господарства та управління автомобільними дорогами, або їх власник та центральний орган виконавчої влади, що реалізує державну політику у сфері безпеки дорожнього руху (Укравтодор та Національна поліція)

У межах охоронних зон інженерних комунікацій

Утримувачі відповідних інженерних комунікацій

На територіях, будинках та спорудах

Власник або уповноважені ним органи (особи)

На пам’ятках національного або місцевого значення та в межах зон охорони цих пам’яток, історичних ареалів населених місць

Органи, визначені Законом України «Про охорону культурної спадщини» від  08.06.2000 № 1805-III, а саме:

  • на пам’ятках національного значення — Міністерство культури України;
  • на пам’ятках місцевого значення — відповідне управління обласної, Київської та Севастопольської міських державних адміністрацій

Аби оформити дозвіл на розміщення зовнішньої реклами, потрібно написати заяву, форма якої затверджена як додаток 1 до Правил № 2067 (див. Додаток). До заяви додають фотокартку або комп’ютерний макет місця (розміром не менш як 6 х 9 см), на якому заплановано розташувати рекламний засіб, та ескіз рекламного засобу з конструктивним рішенням (абз. 2 п. 9 Правил № 2067). Зазначений ескіз і макет місця, монтаж (демонтаж) рекламного засобу здійснюють відповідні сертифіковані проектні організації та спеціалізовані підприємства.

Розміщення реклами медзакладу: основні правила розміщенняЧитайте: "Оплата праці медичних працівників в 2018 — до та після реформування"  

Основні принципи реклами:

• законність

• точність

• достовірність

• використання форм та засобів, які не завдають споживачеві реклами шкоди

Виконавчі органи сільських, селищних, міських рад не мають права стягувати плату за видачу таких дозволів (абз. 3 п. 3 Типових правил розміщення зовнішньої реклами, затверджених постановою КМУ від 29.12.2003 № 2067). Однак законодавство передбачає встановлення плати за тимчасове користування місцем розташування рекламних засобів — плату за встановлення пріоритету заявника на місце розташування рекламного засобу.

Дозвіл видають строком на п’ять років, якщо менший строк не зазначений у заяві. Загалом процедура отримання дозволу на розміщення зовнішньої реклами з дня подання заяви може становити від п’ятнадцяти робочих днів до півроку, якщо знадобляться додаткові погодження.

Щоб не хвилюватися про законність реклами, варто погоджувати її зміст і зовнішній вигляд із юристом. Не завадить також перевіряти змістове наповнення матеріалів, як-от:

  • інформаційні бюлетені закладу, які можуть бути сприйняті як реклама;
  • роздаткові матеріали заходів, які проводить заклад охорони здоров’я;
  • внутрішні журнали, листівки, буклети тощо.

Окрім того, необхідно детально аналізувати правові вимоги до певного виду реклами. Адже за порушення законодавства про рекламу винні особи несуть дисциплінарну, цивільно-правову, адміністративну та кримінальну відповідальність.

Підписка на статті

Підпишіться на розсилку, аби не пропустити жодної важливої та цікавої статті. Це БЕЗПЛАТНО.

Статті за темою в журналі «Довідник головної медичної сестри»
Освітні заходи

Школа

Перевірте свої знання та здобудьте нові

Взяти участь
Інтернет-магазин

Інтернет-магазин

Скористайтеся найбільш вигідними пропозиціями щодо передплати і станьте нашим читачем просто зараз

Ми в соцмережах

Зареєструйтеся — і двері для Вас відчинені!

Отримуйте лише фахову інформацію: 
  • скачуйте зразки документів безплатно
  • користуйтеся нормативно-правовою базою
  • дізнавайтеся новини галузі охорони здоров’я

 

У мене є пароль
нагадати
Пароль надіслано на пошту
Ввести
Я тут вперше
І читатиму далі
Введіть ел. пошту або логін
Неправильний логін або пароль
Неправильний пароль
Введіть пароль
Упс! Файл доступний лише для зареєстрованих користувачів!

57 секунд на реєстрацію
І Ви отримаєте доступ до:
форм та зразків
фахових статей
найсвіжіших новин галузі
нормативних документів

У мене є пароль
нагадати
Пароль надіслано на пошту
Ввести
Я тут вперше
І скачаю потрібні файли!
Введіть ел. пошту або логін
Неправильний логін або пароль
Неправильний пароль
Введіть пароль