text
Медична справа

Організація роботи дієтсестри: обов’язки та права

  • 15 червня 2018
  • 197

Дізнайтеся про основні аспекти роботи дієтсестри у медзакладі, ознайомтеся з докладним переліком обов’язків цього персоналу та вимоги до цієї посади відповідно до законодавства.

На посаду медсестри з дієтичного харчування може бути призначений медпрацівник з неповною або базовою вищою освітою, яка дає право випускникам працювати медсестрами чи акушерками. Та головне,  дієсестра повинна  отримати спеціалізацію з лікувального харчування. Згідно з законодавством, вимагати від дієтсестри конкретного стажу роботи роботодавці не повинні.

Дієтсестра функціонально підпорядкована лікарю-дієтологу. Проте бувають випадки, коли такої посади у штаті лікарні не передбачається. У такому разі дієтсестра відповідає за організацію дієтотерапії самотужки.   

Організація роботи дієтсестри: обовязки та праваЧитайте: "Лікувальне харчування – організація в медзакладі"

Узагальнити коло обов’язків дієтсестри можна так – контроль за обігом продуктів харчування та дотриманням санепідрежиму у медзакладі.  

Обов’язки дієтсестри:

  • знання законодавчої бази у медичній галузі та у сфері роботи медзакладів;
  • знання власних прав та обов’язків, а також того, за що дієсестра відповідальна;
  • володіння номенклатурою терапевтичних дієт, що призначаються за різних патологічних станів, знання особливостей технології страв дієтотерапії,  норм вмісту харчових продуктів у стравах, знання особливостей умов зберігання та терміну придатності продуктів;
  • перевірка отриманих продуктів харчування щодо якості та харчової цінності;
  • щоденне створення меню-розкладки разом із завідувачем виробництвом під контролем лікаря-дієтолога;
  • контроль за якістю готових страв щодо їх органолептичних якостей;
  • контроль якості  готових страв лабораторними методами;
  • контроль за правильністю розподілу страв у структурних підрозділах, точність виконання призначень лікаря-дієтолога;
  • знання правил асептики та антисептики, принципів організації санітарно-протиепідемічного та лікувально-охоронного режимів, контроль дотримання санітарно-гігієнічних вимог  персоналом, що має доступ до продуктів харчування та страв;
  • проведення занять щодо питаннь харчування з молодшими медпрацівниками та такими, що задіяні у сфері харчуваннями;
  • оформлення меддокументації вчасно та відповідно до вимог;
  • проінформованість щодо результатів проведення профілактичних медичних оглядів персоналу, що має доступ до продуктів та готових страв.  Обмеження доступу  до роботи працівників, які не пройшли профогляд, а також осіб, що мають ознаки  гнійничкових, кишкових захворювань, ангіни та інших інфекційних захворювань;
  • проходження курсів підвищення кваліфікації пщонайменше 1 раз на 5 років.
Підписка на статті

Підпишіться на розсилку, аби не пропустити жодної важливої та цікавої статті. Це БЕЗПЛАТНО.

Освітні заходи

Школа

Перевірте свої знання та здобудьте нові

Взяти участь
Інтернет-магазин

Інтернет-магазин

Скористайтеся найбільш вигідними пропозиціями щодо передплати і станьте нашим читачем просто зараз

Ми в соцмережах

Зареєструйтеся — і двері для Вас відчинені!

Отримуйте лише фахову інформацію: 
  • скачуйте зразки документів безплатно
  • користуйтеся нормативно-правовою базою
  • дізнавайтеся новини галузі охорони здоров’я

 

У мене є пароль
нагадати
Пароль надіслано на пошту
Ввести
Я тут вперше
І читатиму далі
Введіть ел. пошту або логін
Неправильний логін або пароль
Неправильний пароль
Введіть пароль
Упс! Файл доступний лише для зареєстрованих користувачів!

57 секунд на реєстрацію
І Ви отримаєте доступ до:
форм та зразків
фахових статей
найсвіжіших новин галузі
нормативних документів

У мене є пароль
нагадати
Пароль надіслано на пошту
Ввести
Я тут вперше
І скачаю потрібні файли!
Введіть ел. пошту або логін
Неправильний логін або пароль
Неправильний пароль
Введіть пароль