text
Медична справа

Коли керівник — лідер: підвищіть авторитет серед медпрацівників

  • 23 червня 2018
  • 622

Організувати роботу в медзакладі набагато простіше, якщо працівники мотивовані та поважають керівника медзакладу чи відділення. Перегляньте підказки, які допоможуть підвищити авторитет в очах підлеглих, та перевірте чи ви завжди поводилися правильно у складних ситуаціях.

Уміння бути хорошим керівником найліпше проявляється в конфліктних ситуаціях: між лікарем і пацієнтом, між кількома колегами та, зрештою, між самим керівником і його підлеглими. Що б не сталося, ви як керівник завжди маєте знаходити справедливі рішення. Хочете, щоб підлеглі поважали вас? Тоді доведеться багато вчитися, іноді навіть пересилювати самого себе. Розсудливість, справедливість, повага до колег назавжди мають стати вашими супутниками.

Щоб зрозуміти, який у вас авторитет серед підлеглих, пройдіть тест.А щоб авторитет вдалося підвищити, дотримуйте алгоритму. Він допоможе вам самоорганізуватися.

Потім почніть застосовувати на практиці прийоми, які допоможуть вирости в очах підлеглих. П’ять найефективніших — просто перед вами.

Ставайте на захист персоналу, коли пацієнти скаржаться

Коли до вас звертається незадоволений лікарем пацієнт, не ведіть діалог у приміщенні, де присутні інші пацієнти. Публічна критика або виправдання лікаря знизить ваш авторитет у колективі. Обговоріть проблему зі сторонами конфлікту в окремому кабінеті.

Не знецінюйте дії лікаря фразами на зразок: «Лікар молодий, у нього ще недостатньо досвіду». Так ви дасте зрозуміти пацієнтові, що доручили відповідальну роботу новачкові, а підлеглому — що не поважаєте його професійні рішення.

Пацієнт скаржиться, що ліки не допомагають. Подивіться призначення. З’ясуйте, чому лікар обрав цю тактику. Поясніть пацієнту: «Подібний підхід до лікування має право на життя. Схема дає змогу швидко блокувати проблему. Те, що препарат не допоможе саме вам, не завжди можна передбачити. Зараз ми обговоримо, чим можемо доповнити лікування, щоб зробити його ефективнішим».

Допоможіть працівнику зберегти гідність у складній ситуації. У такому разі надалі лікар не приховуватиме свої помилки, а прийде по допомогу та підтримку.

Які доходи КНП потрібно відображати у фінансовому плані

 Які доходи КНП потрібно відображати у фінансовому плані
Алла ХУДЯКОВАголовний редактор системи «Expertus: Медзаклад»
Комунальне некомерційне підприємство планує протягом року отримати доходи, тому числі: кошти, отримані від НСЗУ згідно укладених договорів; субвенції з місцевих бюджетів згідно затвердженої програми фінансової підтримки; кошти від надання платних медичних послуг, від надання майна в оренду майна, від реалізації активів; благодійну та гуманітарну допомогу. Чи потрібно такі доходи відображати у фінансовому плані? Яким чином це зробити?

З’ясуйте деталі, не реагуйте шаблонно

Більше уваги звертайте на деталі ситуації та індивідуальні особливості працівників. Уникайте формального підходу.

Ви виявили порушення, коли аналізували якість ведення медичної документації. Змусити лікарів відділення писати пояснювальні — формально правильне рішення, однак воно знизить ваш авторитет.

Оцініть ситуацію, поговоріть із персоналом. Запропонуйте лікарям брати участь у розробленні нових шаблонів медичних документів відповідно до вимог вищих організацій. Разом із підлеглими продумайте заходи, які допоможуть запобігти помилкам.

Якщо будете вирішувати проблеми лише формально, то не матимете авторитету серед підлеглих і можете зажити слави недалекоглядного керівника.

Коли керівник — лідер: підвищіть авторитет серед медпрацівниківЧитайте: "Лідерство в медсестринстві: експрес-курс для головної медсестри"

Визнайте, що не знаєте всього

Облиште позицію експерта-всезнайка. Не знати всього — не страшно навіть для керівника. Набагато гірше вдавати із себе наймудрішого й не прагнути самовдосконалюватися.

Підлеглі прийшли до вас по допомогу — пацієнт конфліктує з кількома лікарями, заважає вести прийом. Працівники просять розібратися.

Якщо зробити це складно, так і скажіть. Ви не зобов’язані на все мати готову відповідь. Організуйте колегіальне обговорення, але рішення прийміть самі.

Якщо навчитеся визнавати, що не завжди готові самостійно розв’язати проблему, підлеглі оцінять вашу довіру й демократичність.

Будьте об’єктивним арбітром у суперечках

У конфліктах між працівниками не ставайте на чийсь бік. Не виділяйте конкретного лікаря, керівника відділення чи адміністратора серед інших.

Медсестра звертається до вас зі скаргою. Її змінниця запізнюється, часто бере лікарняний по догляду за дитиною. Ви втратите авторитет, якщо не відреагуєте на повідомлення, станете на бік однієї працівниці або покараєте обох.

З’ясуйте причину конфлікту й деталі. Дізнайтеся, чого хочуть сторони конфлікту, знайдіть компроміс. Це може бути додаткова оплата за понаднормовий робочий час або перерозподіл премії між працівницями.

Можна застосувати нематеріальні форми мотивації — кар’єрне зростання, додаткове навчання або відгули. Розподіліть медсестер у різні зміни. У будь-якому випадку — проявіть увагу, постарайтеся бути справедливим.

Поєднуйте формальне лідерство з неформальним, коли розв’язуєте складні ситуації. Лідеру на відміну від начальника підкоряються добровільно, вважають його більш досвідченим та вмілим. Авторитетом можна впливати на думку оточення, прихиляти людей на свій бік, мотивувати й домагатися ліпших результатів роботи.

Коли керівник — лідер: підвищіть авторитет серед медпрацівниківЧитайте: "Штатное расписание медучреждения: как сформировать"

Знайдіть індивідуальний підхід до підлеглих

Створюйте в закладі атмосферу, у якій працівникам захочеться працювати ініціативно, з повною віддачею.

Авторитетний керівник впливає не тільки на умови праці, систему оплати й мотивації, організацію процесів усередині закладу, а й на особисту зацікавленість працівника в роботі.

Ви можете стати тим керівником, який згуртує персонал, під керівництвом якого працівники працюватимуть із задоволенням.

Поважайте кожного — вітайтеся, реагуйте на те, що хвилює підлеглих. Заохочуйте працівників проявляти ініціативу й дякуйте за ідеї, відзначайте особистісні якості, враховуйте їх у роботі.

Коли в колективі панує гармонія та взаєморозуміння, коли керівника поважають, а не бояться, — тоді й робота закладу стає злагодженою. Якщо кожен працівник почувається важливим і знає, що в разі конфлікту ви як керівник приймете справедливе рішення, — це ваш успіх. Будьте чесними й розсудливими — і ви беззаперечно матимете високий авторитет серед працівників.

Підписка на статті

Підпишіться на розсилку, аби не пропустити жодної важливої та цікавої статті. Це БЕЗПЛАТНО.

Освітні заходи

Школа

Перевірте свої знання та здобудьте нові

Взяти участь
Інтернет-магазин

Інтернет-магазин

Скористайтеся найбільш вигідними пропозиціями щодо передплати і станьте нашим читачем просто зараз

Ми в соцмережах
Упс! Файл доступний лише для зареєстрованих користувачів!

57 секунд на реєстрацію
І Ви отримаєте доступ до:
форм та зразків
фахових статей
найсвіжіших новин галузі
нормативних документів

У мене є пароль
нагадати
Пароль надіслано на пошту
Ввести
Введіть ел. пошту або логін
Неправильний логін або пароль
Неправильний пароль
Введіть пароль
Я тут вперше
І скачаю потрібні файли!
Зареєструюся