З питань передплати телефонуйте 0 800 212 012 (усі дзвінки безплатні)

Активуйте подарунковий доступ >

Медична справа

Як анулювати декларацію з пацієнтом

  • 4 грудня 2018
  • 1590

Лікарі подеколи стикаються з тим, що пацієнти, з якими укладено угоду, не дотримуються рекомендацій, порушують елементарні норми поведінки. Чи правомірно вчинить лікар, якщо розірве з пацієнтом угоду у такому випадку? Дізнайтеся у статті та читайте, як можна це зробити!

Ситуації, коли поведінка пацієнтів є відверто неадекватною, наводять лікаря на думку про припинення співпраці з ним, тобто про розірвання декларації.

У такому випадку лікар може заявити про відмову від подальшого ведення пацієнта, посилаючись на невиконання лікарських призначень або порушень правил внутрішнього розпорядку медзакладу. Варто лише упевнитися в тому, що рішення лікаря про відмову не загрожує життю пацієнта та суспільному здоров’ю, інакше це неможливо (Наказ МОЗ від 19.03.2018 № 503).

Як забезпечити працівників засобами індивідуального захисту: нові вимоги

Практичні поради
Анжела Мартинюк,завідувач відділу охорони праці Київської міської профспілки працівників охорони здоров’я
Що робити, якщо ви закупили не всі засоби індивідуального захисту медпрацівників і не врахували зміни законодавства? У статті розповідаємо, якими засобами індивідуального захисту ви зобов’язаний забезпечити медсестер відповідно до нових вимог Мінсоцполітики.

Дії лікаря

1. Фіксація факту порушення

Як вже зазначалося, порушення правил внутрішнього розпорядку або недотримання приписів лікаря є підставою до розірвання декларації. Але для цього медзаклад (лікар) має закріпити документально обов’язки пацієнта, повідомити його про це та у випадку порушення — зафіксувати його. Так, це можна зробити, оформивши акт та засвідчивши його підписами принаймні двох осіб у якості свідків. Копію акта слід долучити до медкарти пацієнта.

Як анулювати деклаацію з пацієнтомЧитайте: "Медичні заходи в надзвичайній ситуації: як організувати?"

2. Оформлення заяви про відмову

Законодавчо затвердженої форми такої заяви не існує, тому лікар оформлює на власний розсуд та подає головному лікарю. До заяви він має додати:

  • оригінал акта про факт порушення правил медзакладу або лікарських рекомендацій;
  • у разі порушення рекомендацій лікаря — копію медкартки пацієнта, де вони прописані.

На основі заяви лікаря представник медзакладу має підготувати заяву з проханням внести зміни до розміщеної в центральній базі даних інформації, накласти на неї цифровий підпис та подати розпоряднику відповідного реєстру.

Упродовж 3 робочих днів уповноважені працівники медичної інформаційної систем мають перевірити заяву на наявність помилок чи завідомо недостовірної інформації. У разі відсутності того чи іншого у центральну базу даних вносять запрошувані зміни (постанова КМУ від 25.04.2018 № 411).

Як анулювати деклаацію з пацієнтомЧитайте: "Денний стаціонар: як організувати?"

3. Повідомлення пацієнта

Після внесення змін до центральної бази даних, медзаклад  повинен проінформувати про розірвання з пацієнтом декларації його особисто або його законного представника.

Для уникнення майбутніх проблем слід повідомити пацієнта через послуги телефонного зв’язку та продублювати повідомлення поштою на адресу пацієнта. Слід надіслати цінний лист з описом вкладення та передбачити повідомлення про вручення.

Декларація вважається такою, що припинила дію, через 10 календарних днів після отримання текстового повідомлення з поштового відділення про вручення листа.

Через місяць після вручення пацієнту повідомлення слід надіслати повторне повідомлення.

NB! Розірвання декларації або її повна відсутність не є приводом до відмови пацієнту у наданні меддопомоги у невідкладних станах.

Підписка на статті

Підпишіться на розсилку, аби не пропустити жодної важливої та цікавої статті. Це БЕЗПЛАТНО.

Освітні заходи

Школа

Перевірте свої знання та здобудьте нові

Взяти участь
Інтернет-магазин

Інтернет-магазин

Скористайтеся найбільш вигідними пропозиціями щодо передплати і станьте нашим читачем просто зараз

Ми в соцмережах
Упс! Файл доступний лише для зареєстрованих користувачів!

57 секунд на реєстрацію
І Ви отримаєте доступ до:
форм та зразків
фахових статей
найсвіжіших новин галузі
нормативних документів

У мене є пароль
нагадати
Пароль надіслано на пошту
Ввести
Введіть ел. пошту або логін
Неправильний логін або пароль
Неправильний пароль
Введіть пароль
Я тут вперше
І скачаю потрібні файли!
Зареєструюся

Зареєструйтеся — і двері для Вас відчинені!

Отримуйте лише фахову інформацію: 
  • скачуйте зразки документів безплатно
  • користуйтеся нормативно-правовою базою
  • дізнавайтеся новини галузі охорони здоров’я

 

У мене є пароль
нагадати
Пароль надіслано на пошту
Ввести
Введіть ел. пошту або логін
Неправильний логін або пароль
Неправильний пароль
Введіть пароль
Я тут вперше
І читатиму далі
Зареєструюся