Замовте видання онлайн або телефонуйте 0 800 212 012. Дзвінки безплатні

Активуйте подарунковий доступ

Медична справа

Електронна медична карта: як створити та працювати в Україні

24 квітня 2019
5415
Середній бал: 0 із 5
керівник МІС Health24, голова технічного комітету Громадської спілки «Асоціація постачальників товарів та послуг в сфері інформатизації охорони здоров'я «іХелс».

Віднедавна лікарі первинки тренуються робити електронні медичні записи та створювати і працювати з електронними медкартами пацієнтів. Які ж переваги надають ці інструменти і як ними користуватися пояснює та на зразках демонструє Артем Пироженко — керівник МІС Health24.

Інформатизація закладів охорони здоров’я відповідає етапам реформи фінансування охорони здоров’я. Розпочалася вона із закладів первинної медичної допомоги. Робота з електронними медичними картками (далі — ЕМК) на первинці — необхідний крок для впровадження повноцінного електронного медичного епізоду. Тож що мають знати про це лікарі?

Ваш доступ до Expertus: Медзаклад

Як працювати з електронною медичною картою хворого?

Із березня лікарі закладів, які підключилися до електронної системи охорони здоров’я та мають контракт із НСЗУ, почали тестувати ЕМК. Вона автоматично доступна в системі лікарю первинки для кожного з пацієнтів, із яким він підписав декларацію.

Поки що лікарі вносять інформацію до ЕМК в тестовому режимі, але з травня обов’язково записуватимуть візит пацієнта в електронну систему охорони здоров’я.

ЕМК надає лікарю швидкий доступ до всіх записів про пацієнтів зі стаціонарних або віддалених місць, аби надати більш скоординовану та ефективну медичну допомогу. Завдяки ЕМК лікарі менше часу витрачають на заповнення документів та обробку інформації.

Заклад охорони здоров’я також має доступ до єдиних медичних електронних довідників і баз даних, а також набагато більше інформації для практичної роботи й оцінювання стану кожного пацієнта.

ЕМК містить електронний носій, який зберігає історію хвороб пацієнта та іншу інформацію щодо стану його здоров’я.

Як створити запис у системі, покажемо на прикладі медичної інформаційної системи (далі — МІС) Health24*.

* Навіть якщо лікар працює в іншій МІС, принцип створення запису майже аналогічний. Різнитися можуть додаткові функції, які має конкретна МІС, а також інтерфейс і дизайн.

Як запрацювала електронна медична карта

Електронна медична карта: як створити та працювати в Україні
Expertus:Медзкладекспертно-правова система
Працювати з електронною медичною картою розпочинають сімейні лікарі, терапевти й педіатри тих медзакладів, які підключені до електронної системи охорони здоров’я та мають контракт із НСЗУ. Наразі таких закладів первинної медичної допомоги — 1216.

Як створити електронний медичний запис в медкарті

1. Натисніть на кнопку «Пацієнти» вертикального бокового меню зліва. Якщо пацієнт звернувся вперше, додайте його в систему. Для цього натисніть на відповідну кнопку (рис. 1).

Як додати пацієнта в електронну медичну карту - схема

Рис. 1. Функція «Додати пацієнта»

Якщо пацієнт уже зареєстрований у системі, оберіть його з переліку й натисніть на кнопку «Створити подію» біля його імені. Або натисніть одразу на зелену кнопку зі знаком «+» у нижньому правому куті екрана і з випадного переліку оберіть розділ «Створити подію/візит» (рис. 2).

Як створити пацієнта в електронній медкарті хворого

Рис. 2. Функція «Створити подію»

2. На сторінці створення події заповніть усі обов’язкові поля, позначені зірочкою, та натисніть кнопку «Створити» (рис. 3).

Як створити подію в електронній карті пацієнта

Рис. 3. Блок «Створення події»

3. Після того як успішно створите подію, натисніть на зелену кнопку «+ Додати запис» у нижній частині екрана (рис. 4).

Як додати новий запис в системі Helth24

Рис. 4. Функція «Додати запис»

4. Прикріпіть створений запис до епізоду лікування.

Якщо відповідний епізод уже створений, оберіть його з переліку (рис. 5). Якщо ж потрібний епізод лікування визначаєте вперше, створіть його — натисніть на відповідний пункт і заповніть усі обов’язкові поля, позначені зірочкою (рис. 6).

gjier tgspjle ksredfyyz d tktrnhjyysq vtlrfhns

Всі бланки меддокументів для скачуваня

Рис. 5. Пошук готового епізоду

 Як створити електронний епізод в електронній карті хворого

Рис. 6. Функція «Створити новий епізод»

Натисніть кнопку «Зберегти зміни» в нижній частині екрана.

5. Заповніть усі необхідні дані у відповідних вкладках медичного запису (рис. 7).

Як користуватися вкладками медичного запису

Рис. 7. Вкладки медичного запису

6. Підпишіть запис. Для цього натисніть на відповідну кнопку синього кольору.

logo
57 секунд зараз = доступ до документів постійно!

Зареєструйтеся —
і скачуйте все! 
 
Зразки та форми документів медзакладу, алгоритми дій, поради юристів...

У мене є пароль
нагадати
Пароль надіслано на пошту
Ввести
Введіть ел. пошту або логін
Неправильний логін або пароль
Неправильний пароль
Введіть пароль
Я тут вперше
І скачаю потрібні файли!
Зареєструюся
57 секунд зараз = доступ до документів постійно!

Зареєструйтеся —
і скачуйте все! 
 
Зразки та форми документів медзакладу, алгоритми дій, поради юристів...

У мене є пароль
нагадати
Пароль надіслано на пошту
Ввести
Введіть ел. пошту або логін
Неправильний логін або пароль
Неправильний пароль
Введіть пароль
Я тут вперше
І скачаю потрібні файли!
Зареєструюся

Зареєструйтеся — і двері для Вас відчинені!

Отримуйте лише фахову інформацію: 
  • скачуйте зразки документів безплатно
  • користуйтеся нормативно-правовою базою
  • дізнавайтеся новини галузі охорони здоров’я

 

У мене є пароль
нагадати
Пароль надіслано на пошту
Ввести
Введіть ел. пошту або логін
Неправильний логін або пароль
Неправильний пароль
Введіть пароль
Я тут вперше
І читатиму далі
Зареєструюся

Увага! Готові протоколи надання невідкладної допомоги! Щоб працювати без порушень, читайте статтю "Принципи надання невідкладної допомоги за анафілактичного шоку"

Скачайте алгоритми від експертів "Невідкладна допомога за анафілактичного шоку" та "Додаток до протоколу: як визначити диференціальні стани"

Скачати пам'ятки 
Головний редактор
Олена Алехно