З питань передплати телефонуйте 0 800 212 012 (усі дзвінки безплатні)

Активуйте подарунковий доступ >

Медична справа

Як сформувати імідж медзакладу через роботу медсестри: два правила

  • 11 грудня 2018
  • 1033

Для медсестер усіх закладів охорони здоров’я важливо постійно удосконалювати як професійні, так і психологічні якості. Якщо ви спонукатимете до цього своїх підлеглих, це значно поліпшить якість медичної допомоги. На що саме звернути увагу?

У роботі медичної сестри є суперечність: з одного боку — чітко дотримувати стандартизованих принципів і правил, з другого — знаходити індивідуальний підхід до кожного пацієнта. Професійна компетенція передбачає, що медсестра має необхідні знання і навички та вміє застосовувати їх у конкретній ситуації. Чесність, відповідальність, дисциплінованість, акуратність, уміння пристосовуватися — також допомагають у роботі.

Чи може медзаклад самостійно знищувати наркотичні препарати

Практичні поради
Тетяна Загородна,головний спеціаліст відділу контролю за дотриманням ліцензійних умов діяльності з обігу підконтрольних речовин Державної служби України з лікарських засобів та контролю за наркотиками
Родичі померлого хворого повернули до закладу охорони здоров’я невідкриті ампули наркотичних засобів. Чи має право заклад з ліцензією знищувати їх самостійно, без залучення Нацполіції та визначення методу знищення Держлікслужбою? Адже це суперечить постанові КМУ № 589

Контролюйте якість медичної допомоги

Якість медичної допомоги — належне (відповідно до стандартів, клінічних протоколів) проведення усіх заходів, що впливають на смертність, захворюваність, інвалідність. Такі заходи мають бути безпечними, раціональними та економічно вигідними. Тому, щоб оптимально використовувати кадрові й матеріально-технічні ресурси, контролюйте, чи якісно ваші підлеглі надають медичну допомогу.

Для прикладу розглянемо, як оцінювати якість роботи медичних сестер хірургічних стаціонарів (див. Додаток). Суть медсестринської справи у хірургічних стаціонарах — вчасно виявляти проблеми у здоров’ї пацієнта та допомагати полегшити (усунути) їх.

За результатами контролю оцінку виставляють у контрольну карту медичної сестри або спеціальний журнал обліку рівня якості роботи медичної сестри.

Як сформувати імідж медзакладу через роботу медсестри: два правилаЧитайте: "Прибирання в лікарні: правила і сучасні системи" 

Навчайте правил спілкування з пацієнтами

Лікування певною мірою є мистецтвом, адже потребує розвиненої уяви та інтуїції, гармонії розуму і серця. Ці риси допомагають обрати оптимальну тактику лікування.

Слово медичної сестри, як і письменника, має повертати втрачену гармонію з навколишнім світом. Якщо література орієнтована переважно на хвороби суспільства, то медицина — на його оздоровлення через зцілення окремої особистості. Від медичної сестри пацієнт очікує розуміння та співпереживання, тому потрібно шукати слова, що поліпшать настрій і стан пацієнта.

Спілкування медичної сестри з хворим — це бесіда зацікавлених людей, мета яких — перемогти недугу. Усі зусилля допомогти пацієнтові може звести нанівець нечемне, фамільярне привітання, грубість, неуважність, нетактовність.

ЯкФормулюйте висловлювання зважено і точно, не зловживайте медичними термінами. Вони лише дратують пацієнта, примушують нервувати в очікуванні чогось несподіваного.

Приділяйте увагу інтонації, адже вона може змінити зміст слова. Одна фраза залежно від інтонації матиме різний підтекст, тому може як підбадьорити пацієнта, так і навпаки — перекреслити всі сподівання. До того ж інтонація має відповідати виразу обличчя та жестам. Для пацієнта усе це — джерело інформації, яку він потім прискіпливо аналізує та визначає: довіряти медпрацівнику чи ні.

Принцип «не зашкодь» вимагає від медичної сестри бути особливо уважною, обережною у виборі слів. Тим паче, коли йдеться про трагічний діагноз і потрібно зробити вибір: казати правду чи утриматися.

Не висловлюйте припущення щодо діагнозу пацієнта. Лише остаточний висновок лікаря дає підстави для призначень, порад, рекомендацій.

Є слова-табу, які необхідно виключити зі свого словника. Скажімо, принизливо називати людину за її діагнозом: діабетик, астматик тощо. У схемі наводимо «поради», за допомогою яких медпрацівник легко зіпсує враження пацієнта про себе. Читайте і не повторюйте.

Як зіпсувати враження пацієнта про себе

Отже, сучасна медична сестра — людина з широким світоглядом, що добре орієнтується не тільки у своїй професії, а й у проблемах охорони здоров’я та соціальній сфері в цілому. Тому постійно здобувайте нові знання та вдосконалюйте свій професійний рівень.

Підписка на статті

Підпишіться на розсилку, аби не пропустити жодної важливої та цікавої статті. Це БЕЗПЛАТНО.

Освітні заходи

Школа

Перевірте свої знання та здобудьте нові

Взяти участь
Інтернет-магазин

Інтернет-магазин

Скористайтеся найбільш вигідними пропозиціями щодо передплати і станьте нашим читачем просто зараз

Ми в соцмережах
Упс! Файл доступний лише для зареєстрованих користувачів!

57 секунд на реєстрацію
І Ви отримаєте доступ до:
форм та зразків
фахових статей
найсвіжіших новин галузі
нормативних документів

У мене є пароль
нагадати
Пароль надіслано на пошту
Ввести
Введіть ел. пошту або логін
Неправильний логін або пароль
Неправильний пароль
Введіть пароль
Я тут вперше
І скачаю потрібні файли!
Зареєструюся