Розробляємо локальний наказ з обігу наркотичних засобів

672
Перегляньте рекомендації щодо розробки локального наказу з обігу наркотичних засобів: які зміни відбулися у Ліцензійних умовах, які аспекти потрібно врахувати, які додатки підготувати?

У зв’язку зі змінами Ліцензійних умов у медичних закладах постала потреба в розробці локального наказу про заходи щодо придбання, перевезення, зберігання,  відпуску, використання  та знищення наркотичних засобів, психотропних речовин та спеціальних рецептурних бланків ф-3.

Під час розробки наказу потрібно розробити положення щодо таких пунктів:

  • Призначення  відповідальної особи
  • Порядок передачі ключів від сейфів, в яких зберігаються ЛЗ
  • Документація, яку потрібно вести для обліку ЛЗ
  • Організація звітності з приводу ЛЗ
  • Регулярність та організація інвентаризації
  • Порядок знищення ЛЗ
  • Умови зберігання
  • Призначення та виписування рецепта

Звісно, кожен медичний заклад під час розробки локального наказу повинен зважати на власні потреби у цьому питанні та специфіку роботи, окреслюючи у наказі відповідні пункти. 

Розробляємо локальний наказ з обігу наркотичних засобів у центрах ПМСДЧитайте: "Медична документація кабінету інфекційних захворювань: форми та інструкції"

Відповідальна особа відповідає за отримання, зберігання, облік та видачу  наркотичних ЛЗ зі складу. Проте старші медсестри відповідають за видачу та обіг ЛЗ  у своєму відділенні. Адже важливо, щоб залишок ЛЗ, який записаний у документації, збігався з фактичним залишком. Це має перевірити відповідальна особа під час щомісячної перевірки та написати доповідну головному лікарю. Старші медсестри мають писати доповідну зі звітом про своє відділення.

!Важливо: Згідно з останніми змінами у законодавстві, заступники головного лікаря, завідувачі відділень  більше не проводять перевірку фактичної наявності та умов зберігання  наркотичних ЛЗ.

Локальний наказ про обіг наркотичних, психотропних ЛЗ  та прекурсорів  перезатверджують у випадках:

  • зміни переліку людей, які мають право працювати з такими ЛЗ
  • зміни в законодавстві стосовно цього питання.

Якщо ж у закладі відбуваються невеликі зміни, то перезатверджувати наказ не потрібно. Достатньо  лише затвердити їх локальним наказом у формі додатків. А от коли цих додатків накопичиться багато, тоді потрібно перезатверджувати і сам наказ.

Розробляємо локальний наказ з обігу наркотичних засобів у центрах ПМСДЧитайте: "Журнал предметно-кількісного обліку лікарських засобів: зразок"

Окрім самого наказу, вкрай важливим завданням є додатки до нього, адже в них міститься  фактична інформація про обіг наркотичних засобів, документація щодо приймання та зберігання лікарських препаратів, вказані особи, які працюють з цими препаратами. Тож наводимо повний перелік додатків до локального наказу з обігу наркотичних засобів у центрах ПМСД:

  1. Перелік осіб, допущених до роботи, пов’язаної з обігом наркотичних засобів, психотропних речовин і прекурсорів;

  1. Акт приймання наркотичних засобів, психотропних речовин і прекурсорів у закладах охорони здоров’я згідно з додатком 1 до постанови КМУ від 13.05.2013 № 333;

  1. Журнал обліку за формою згідно з додатком 5 до постанови КМУ від 03.06.2009 № 589;

  1. Журнал обліку № 129-9/о, затверджений наказом МОЗ від 07.08.2015 № 494;

Розробляємо локальний наказ з обігу наркотичних засобів у центрах ПМСДЧитайте, як заповнювати та завантажте бланк: "Форма 129-9/о: бланк та основні правила заповнювання"

  1. Журнал обліку № 129-10/о, затверджений наказом МОЗ від 07.08.2015 № 494;

Розробляємо локальний наказ з обігу наркотичних засобів у центрах ПМСДЧитайте, як заповнювати та завантажте бланк: "Форма № 129-10/о: бланк та вимоги до його заповнювання"

  1. Баланс товарно-матеріальних цінностей за формою згідно з додатком 6 до постанови КМУ від 03.06.2009 № 589;
  2. Звіт про кількість наркотичних засобів, психотропних речовин і прекурсорів, що були використані закладом, а також про кількість їх запасів на 31 грудня звітного року за формою згідно з додатком 9 до постанови КМУ від 03.06.2009 № 589;
  3. Акт про факт пошкодження у закладі охорони здоров’я наркотичних засобів, психотропних речовин або прекурсорів, внаслідок чого вони стали непридатними для використання згідно з додатком 2 до постанови КМУ від 13.05.2013 № 333;

Розробляємо локальний наказ з обігу наркотичних засобів у центрах ПМСД

Завантажте Додаток 2 до постанови КМУ від 13.05.2013 № 333;

  1. Листок призначень лікарями наркотичних і психотропних лікарських засобів і виконання цих призначень за формою, затвердженою наказом МОЗ від 07.08.2015 № 494;
  2. Список лікарів, які мають право виписувати наркотичні засоби, психотропні речовини на спеціальних рецептурних бланках ф-3;

Розробляємо локальний наказ з обігу наркотичних засобів у центрах ПМСДЧитайте: "Правила виписування рецептів на лікарські засоби: запитання та відповіді"

  1. Інформаційний лист за формою, затвердженою наказом МОЗ від 07.08.2015 № 494;
  2. Заява про повернення невикористаних залишків наркотичних засобів, психотропних речовин та/або прекурсорів і виконання призначень лікаря за формою, затвердженою постановою КМУ від 13.05.2013 № 333;
  3. Заява на визначення методу знищення наркотичних засобів, психотропних речовин згідно з додатком 3 до постанови КМУ від 03.06.2009 № 589;
  4. Акт про знищення наркотичних засобів, психотропних речовин згідно з додатком 4 до постанови КМУ від 03.06.2009 № 589;
  5. Заява про отримання наркотичних засобів, психотропних речовин та/або прекурсорів і виконання призначень лікаря за формою, затвердженою постановою КМУ від 13.05.2013 № 333.



Підписка на статті

Підпишіться на розсилку, аби не пропустити жодної важливої та цікавої статті. Це БЕЗПЛАТНО.

Освітні заходи

Школа

Перевірте свої знання та здобудьте нові

Взяти участь

Інтернет-магазин

Інтернет-магазин

Скористайтеся найбільш вигідними пропозиціями щодо передплати і станьте нашим читачем просто зараз

Живе спілкування з редакцією

Книжкова полиця

«Новий номер УЗОЗ»

Електронна книга «Нові протоколи медичної сестри: аналізуємо проект»

для передплатників е-журналу «Довідник головної медичної сестри»

Читати книгу

Спробуйте безплатно

Безплатний презентаційний номер е-журналу «Довідник головної медичної сестри» — чудова можливість ознайомитися з ним та оцінити корисність публікацій.




© Медична справа, 2017. Усі права захищено

Повне або часткове копіювання будь-яких матеріалів порталу, цитування, публікація їх анотованих оглядів допускаються лише з письмового дозволу редакції порталу.

Журнал «Управління закладом охорони здоров’я», свідоцтво про державну реєстрацію друкованого засобу масової інформації: КВ №11426-299Р від 11.07.2006.

Журнал «Довідник головної медичної сестри», свідоцтво про державну реєстрацію друкованого засобу масової інформації: КВ №18737-7537Р від 14.02.2012.


 


  • Ми в соцмережах

Вітаємо на порталі! І даруємо санбюлетені

Зареєструйтеся — і гайда до розділу «Санбюлетені»:

• Ризики в роботі медичної сестри — вірусний гепатит В

• Перша допомога у випадку контакту із джерелом потенційного інфікування ВІЛ

Скачуйте безплатно
розміщуйте на інфостендах медичного закладу

У мене є пароль
нагадати
Пароль надіслано на пошту
Ввести
Я тут вперше
І отримати доступ на сайт
Знадобиться лише хвилина!
Введіть ел. пошту або логін
Неправильний логін або пароль
Неправильний пароль
Введіть пароль
Упс! Файл доступний лише для зареєстрованих користувачів!

57 секунд на реєстрацію
І Ви отримаєте доступ до:
форм та зразків
фахових статей
найсвіжіших новин галузі
нормативних документів

У мене є пароль
нагадати
Пароль надіслано на пошту
Ввести
Я тут вперше
І отримати доступ на сайт
Знадобиться лише хвилина!
Введіть ел. пошту або логін
Неправильний логін або пароль
Неправильний пароль
Введіть пароль