НСЗУ надала 6 порад лікарям, щоб досягнути колегіальності

11 січня 2021
2142
Середній бал: 5 із 5

Четвертий текст із серії «Етика для лікаря» НСЗУ присвятила колегіальності. А отже, навчає медичних працівників, як досягнути співробітництва і єдності, довіри й взаємоповаги, коли вирішуватимете складні питань діагностики та лікування пацієнтів

⚡ Як оплачувати працівникам лікарняний у зв’язку із самоізоляцією

Здорова робоча атмосфера у колективі допомагає лікарям та лікаркам, медичним сестрам і братам залишатися в ресурсі, гідно відповідати на професійні виклики та сприяти успіху свого закладу, переконані в НСЗУ. Підтримку та натхнення надають колеги.

НСЗУ надала 6 порад лікарям, щоб досягнути колегіальності

✅✅✅ Зарплата медсестер в 2021 році: приклади та робочі ситуації

«Колегіальність — це співробітництво і єдність, довіра й взаємоповага у вирішенні складних питань діагностики та лікування пацієнтів. Принцип колегіальності базується на повазі до будь-якої думки під час надання медичної допомоги, незалежно від статусу лікаря, віку, національності тощо. А також на толерантності та рівності», — йдеться в повідомленні.

Колегіальність, згідно з четвертим розділом Етичного кодексу лікарів України, передбачає:

  • доброзичливе ставлення до колег
  • повагу до своїх вчителів
  • неможливість публічної дискредитації професійної кваліфікації іншого лікаря
  • коректні форми фахових зауважень колегам

«Медичний колектив — це не тільки лікарі. Це — і середній, і молодший медичний персонал, і адміністративно-господарський. Взаємна повага, чесність, ввічливість один до одного в колективі, незалежно від посади та виду діяльності сьогодні є запорукою успішного робочого процесу», — нагадали в НСЗУ.

Щоб досягнути колегіальності, НСЗУ радить:

  1. Підтримувати нових співробітників і коректно навчати тих, хто не має досвіду. Лікарські помилки — обговорювати і виправляти, але все згідно з вимогами лікарської етики.
  2. Не допускати зневажливих висловлювань про своїх колег за їхньої відсутності і тим більше в присутності пацієнтів та їхніх родичів. Якщо виникає потреба скасувати призначення іншого лікаря, коректно поясніть необхідність цього рішення пацієнту. Не принижуйте авторитет колеги.
  3. Молодшим лікарям — поважати авторитет старших, і навпаки.
  4. Не ігнорувати порад колег, хоч би як ви були впевнені у власній теоретичній підготовці. У клінічній практиці велике значення має саме практика.
  5. Тримати у фокусі, що запитати поради і перекласти відповідальність та професійні обов’язки на колегу — різні речі.
  6. Пам’ятати: колегіальність — це не про перевагу медичного працівника над пацієнтами. Якщо медик йде до іншого лікаря за обстеженням чи призначенням, то він вже не лікар, а пацієнт.

У період швидкої трансформації системи охорони здоров’я велике значення має взаємодія між усіма ланками медичної сфери, нагадали в НСЗУ. Тут важлива як злагоджена співпраця між самими медичними працівниками так і допомога пацієнту, якого направляють в інший заклад чи інше відділення лікарні.

«Колегіальність — це те, наскільки злагоджено працює ваш медичний заклад і чи відчуваєте ви себе комфортно та на своєму місці поруч з колегами», — підсумували в НСЗУ.

Нагадаємо, раніше в НСЗУ порадили, як установити контакт між маленьким пацієнтом та дитячим лікарем.

За матеріалами фейсбук-сторінки НСЗУ

logo