-

Що робити лікарю, якщо у пацієнта не формується COVID-сертифікат: роз’яснення НСЗУ

8 листопада 2021
1424
Середній бал: 5 із 5

НСЗУ відповідає на поширені запитання про створення COVID-сертифікатів

Виплати медпрацівникам за роботу, пов'язану з вакцинацією: вебінар

Неточності в даних, щеплення різними вакцинами, дубльовані картки пацієнта в електронній системі охорони здоров’я (ЕСОЗ) — рішення в цих та інших ситуаціях, коли не вдається сформувати документ про вакцинацію, підказує НСЗУ.

Що робити лікарю, якщо у пацієнта не формується COVID-сертифікат: роз’яснення НСЗУ

✅✅✅ Дослідження на коронавірус методом ПЛР

Помилки в записі про вакцинацію

Команди, які здійснюють вакцинацію, мають обов’язково вносити дані про вакцинованих осіб в ЕСОЗ. Вносити чи виправляти дані про вакцинацію має той лікар, який її проводив.

Відповідно, якщо в даних виявили помилку (наприклад, неправильно вказана назва або партія вакцини), і через це не вдається отримати сертифікат, порадьте пацієнту звернутися до пункту, де він робив щеплення. Із собою потрібно мати паспорт громадянина України та ідентифікаційний код.

Помилка в даних, зроблена ще до вакцинації

Помилку в персональних даних пацієнта (наприклад, пацієнтка змінила прізвище після одруження) може виправити будь-який лікар, що зареєстрований в ЕСОЗ. Як правило, пацієнти звертаються до сімейного лікаря, але це може зробити й будь-який інший фахівець — наприклад, вузький спеціаліст вторинної ланки.

Сам пацієнт цього зробити не може.

Лікар має саме виправити помилку в реєстраційних даних, а не створювати новий запис, адже в такому випадку відбудеться дублювання.

Помилок у даних немає, а COVID-сертифікат не генерується

Буває, що запис у МІС закладу є, у ньому немає помилок, але сертифікат все одно не генерується. Найімовірніша причина — дані з МІС не були передані до центральної бази даних.

У МІС є відповідна позначка. Перевірте цю позначку, і, якщо потрібно, повторно відправте дані пацієнта.

Пацієнт щеплений різними вакцинами

Іноді пацієнту доводиться щепитися проти COVID-19 різними вакцинами. Це відбувається якщо у людини була алергія на першу дозу певного препарату або він закінчився.

Наразі в Україні визнаються такі комбінації: перша доза AstraZeneca/CoviShield, Moderna або Comirnaty/Pfizer-BioNTech, друга доза Moderna або Comirnaty/Pfizer-BioNTech.

Якщо пацієнту комбінували вакцини інакше, сертифікат отримати неможливо. Порадьте пацієнту стежити за змінами в законодавстві щодо визнання вакцин проти COVID-19. Щойно вони відбуваються, НСЗУ вносить відповідні зміни в реалізацію COVID-сертифікатів.

Запис про вакцинацію внесли до неактуальної або здубльованої картки пацієнта

Медичні працівники замість того, щоб оновити інформацію про пацієнта в діючій картці в ЕСОЗ, могли зареєструвати людину як нового пацієнта. Так виникають дублікати карток. Наприклад, пацієнт до 14 років був зареєстрований за свідоцтвом про народження, а потім отримав паспорт. Замість того, щоб актуалізувати дані, лікар створив новий запис про людину як нового пацієнта.

У такому випадку пацієнт насамперед має переконатися, що справді зареєстрований двічі. Це може засвідчити:

  • сімейний лікар
  • оператор контакт-центру НСЗУ за номером 16-77

Відтак — подати офіційне звернення до НСЗУ про об’єднання реєстраційних даних. У зверненні вказати актуальний номер паспорта та індивідуального податкового номеру, а також додати копії цих документів.

Документи можна відправити:

  • звичайною поштою за адресою: проспект Степана Бандери, 19, м. Київ, 04073
  • електронною поштою на скриньку info@nszu.gov.ua.

У зверненні ліпше просити саме об’єднати дані, а не видалити один із двох записів. Адже разом із записом буде видалена і медична історія, яка до нього прикріплена.

На ІПН зареєстровано дітей або ІПН міститься в декларації невідомої особи

Раніше дітей реєстрували на індивідуальний податковий номер (ІПН) батьків. Зараз цього зробили неможливо, але такі дані в системі залишилися.

У такій ситуації пацієнт має надіслати звернення до НСЗУ з проханням деактивувати невірно вказаний ІПН в іншій картці, тому що він належить йому. До листа потрібно додати копії паспорта та ІПН.

Як тільки ІПН буде видалено з іншого запису, пацієнт зможе згенерувати сертифікат.

Нагадаємо, цього тижня запрацює COVID-сертифікат про одужання. Отримають його не всі.

За матеріалами сайту НСЗУ

logo