Держустанови охорони здоров’я перетворяться на державні некомерційні підприємства

17 грудня 2021
1438
Середній бал: 5 із 5
  • Теми:

На засіданні 15 грудня ВРУ ухвалила в другому читанні законопроєкт «Про внесення змін до деяких законодавчих актів України щодо удосконалення системи управління сферою охорони здоров’я та забезпечення медичного обслуговування населення» № 5873

Держустанови охорони здоров’я перетворяться на державні некомерційні підприємства

Законопроєкт має вирішити нагальні питання управління медичною галуззю в умовах медреформи та подальшого розвитку ЕСОЗ.

Звіт про медичні кадри за 2021 рік: підказки для керівника

Документ дасть можливість перетворити держустанови у державні некомерційні підприємства (ДНП). За аналогією до комунальних установ, які змінювали свою організаційно-правову форму і перетворювались на КНП.

✎ Державне некомерційне підприємство — суб’єкт некомерційної господарської діяльності, спрямованої на досягнення соціальних та інших результатів, який утворюється у сфері охорони здоров’я, соціальній та/або гуманітарній сферах без мети одержання прибутку і діє на підставі статуту.

Ухвалені зміни дозволять створити єдиний медичний простір у відповідних державних установах, а також забезпечити єдині пацієнтоорієнтовані і конкурентні засади фінансування усіх ЗОЗ. Трансформація держустанов у ДНП дасть змогу ефективно працювати в межах нової моделі фінансування.

✅✅✅ План роботи лікаря на рік

Окрім того, законопроєкт передбачає зміни для врегулювання інших питань, зокрема: 

  • запровадити перехід системи виготовлення і забезпечення технічними та іншими засобами реабілітації на міжнародні класифікації. Це сприятиме використанню офіційної термінології ВООЗ в Україні та синхронізує систему реабілітації з міжнародною
  • перенести норми щодо ЕСОЗ із Закону України «Про державні фінансові гарантії медичного обслуговування населення» від 19.10.2017 № 2168-VIII до Основ законодавства про охорону здоров’я від 19.11.1992 № 2801-XII
  • врегулювати роботу ЕСОЗ щодо реабілітації у сфері охорони здоров’я, донорства крові та її компонентів, контролю якості послуг та уникнення подвійного фінансування
  • контролювати достовірність внесення інформації до ЕСОЗ, на підставі якої медзаклади отримують фінансування від держави

Реалізація положень законопроєкту не потребує додаткових видатків із Держбюджету.

Раніше КМУ обмежив розмір посадового окладу керівників медзакладів. 

За матеріалами МОЗ

logo