text
Медична справа

Пацієнт напідпитку прийшов до стоматолога

  • 23 січня 2018
  • 35

Запитання

Як має вичинити на прийомі в комунальному закладі лікар-стоматолог на підставі законодавчих актів, якщо до нього за стоматологічною допомогою або послугою (але при цьому при відсутності абсолютних показань для надання стоматологічної допомоги) з’явився пацієнт із ознаками гострої інтоксикації алкоголем або іншими речовинами?

Відповідь

Аби знайти відповідь на поставлене запитання, з’ясуємо, у яких випадках лікар має право відмовити пацієнтові у наданні медичної допомоги.

Для цього звернемося до статті 34 Основ законодавства України про охорону здоров’я від 19.11.1992 № 2801–XI (далі — Основи законодавства про охорону здоров’я). У ній ідеться про те, що обов’язками лікуючого лікаря є своєчасне і кваліфіковане обстеження та лікування пацієнта.

Пацієнт напідпитку прийшов до стоматологаЧитайте: "Електронний облік лікарських засобів та медичних виробів: приклад локального наказу

При цьому підставами для відмови лікуючого лікаря надавати допомогу пацієнтові (ч. 3 ст. 34 Основ законодавства про охорону здоров’я) є невиконання останнім медичних приписів або правил внутрішнього розпорядку закладу охорони здоров’я, за умови, що це не загрожуватиме життю хворого і здоров’ю населення.

У запитанні ідеться, що пацієнт не має абсолютних показань до надання медичної допомоги, тому однієї з підстав для відмови йому у лікуванні дотримано.

У пункті 4.9 Стандартів акредитації закладів охорони здоров’я, затверджених наказом Міністерства охорони здоров’я України «Про вдосконалення акредитації закладів охорони здоров’я» від 14.03.2011 № 142, ідеться про обов’язкову наявність у закладі, який проходить акредитацію з метою присвоєння відповідної категорії, затверджених правил перебування пацієнтів.

Пацієнт напідпитку прийшов до стоматологаЧитайте: "Ведение медицинской документации: требования к бланкам, обязанности администрации, советы врачам" 

Проте навіть якщо заклад охорони здоров’я і не готується до проходження державної акредитації, керівництву варто розробити та затвердити наказом головного лікаря такі правила. Адже це організаційно-правовий документ, що регламентує відповідно до чинного законодавства поведінку пацієнта у закладі охорони здоров’я, а також інші питання, які можуть виникати між пацієнтом та закладом.

Відповідний пункт правил перебування пацієнтів у закладі можна сформулювати так:

Пацієнтам, які з’явилися на прийом у брудному одязі або у неохайному вигляді, а також пацієнтам, які перебувають у стані алкогольного, наркотичного, токсичного сп’яніння, заклад має право відмовити у наданні послуг.

Саме ознайомлення «неекстреного» пацієнта із цим пунктом правил перебування пацієнтів у закладі і стане підставою для відмови у наданні йому медичної допомоги.

Пацієнт напідпитку прийшов до стоматологаЧитайте: "Статистик медичний: вимоги до працівника"

Наостанок додамо, що відповідно до пункту 3.4 Етичного кодексу лікаря України, прийнятого і підписаного Всеукраїнським з’їздом лікарських організацій та X З’їздом Всеукраїнського лікарського товариства (ВУЛТ) в м. Євпаторії від 27.09.2009, за винятком випадків невідкладної допомоги, лікар має право відмовитися від лікування хворого, якщо впевнений, що між ним і пацієнтом відсутня необхідна взаємна довіра, коли відчуває себе недостатньо компетентним або не має у своєму розпорядженні необхідних для проведення лікування можливостей та в інших випадках, якщо це не суперечить Клятві лікаря України.

Освітні заходи

Школа

Перевірте свої знання та здобудьте нові

Взяти участь
Інтернет-магазин

Інтернет-магазин

Скористайтеся найбільш вигідними пропозиціями щодо передплати і станьте нашим читачем просто зараз

Ми в соцмережах

Зареєструйтеся — і двері для Вас відчинені!

Отримуйте лише фахову інформацію: 
  • скачуйте зразки документів безплатно
  • користуйтеся нормативно-правовою базою
  • дізнавайтеся новини галузі охорони здоров’я

 

У мене є пароль
нагадати
Пароль надіслано на пошту
Ввести
Я тут вперше
І читатиму далі
Введіть ел. пошту або логін
Неправильний логін або пароль
Неправильний пароль
Введіть пароль
Упс! Файл доступний лише для зареєстрованих користувачів!

57 секунд на реєстрацію
І Ви отримаєте доступ до:
форм та зразків
фахових статей
найсвіжіших новин галузі
нормативних документів

У мене є пароль
нагадати
Пароль надіслано на пошту
Ввести
Я тут вперше
І скачаю потрібні файли!
Введіть ел. пошту або логін
Неправильний логін або пароль
Неправильний пароль
Введіть пароль