text
Медична справа

Чим загрожує закладу скандал з пацієнтом?

  • 21 березня 2018
  • 96

Запитання

Пацієнт покинув заклад охорони здоров’я зі скандалом. Чи буде в нас перевірка? Що може загрожувати медзакладу?

Відповідь

Законодавство України надає пацієнтам широкі можливості для скарг у різноманітні державні органи та інстанції.

Насамперед пацієнт — споживач медичних послуг. Відповідно до Закону України «Про захист прав споживачів» від 12.05.1991 № 1023-XII він може вимагати щонайменше відшкодувати вартість послуги, якістю якої незадоволений.

Коли пацієнт скаржиться до органів захисту прав споживачів або інших органів контролю, він зазвичай хоче не стільки отримати відшкодування, скільки залякати або покарати заклад, що йому не догодив. Однак на підставі скарги орган захисту прав споживачів може ініціювати позапланову перевірку.

Чим загрожує закладу скандал з пацієнтом?Читайте: "Нова форма № 039/о: Відомість обліку відвідувань пацієнтів

Нині в Україні встановлено мораторій на перевірки. Зокрема, Законом України «Про Державний бюджет на 2018 рік» від 07.12.2017 № 2246-VІІІ унесено зміни в Закон України «Про тимчасові особливості здійснення заходів державного нагляду (контролю) у сфері господарської діяльності» від 03.11.2016 № 1728-VIII: продовжено мораторій на проведення органами державного нагляду (контролю) планових заходів зі здійснення державного нагляду (контролю) у сфері господарської діяльності до 31.12.2018.

За погодженням Державної регуляторної служби України (ДРС) позапланова перевірка таки може відбутися. Рішення про погодження позапланових перевірок ДРС щоп’ятниці розміщує на своєму сайті.

За скаргою пацієнта заклад охорони здоров’я може стати стороною розгляду під час клініко-експертного оцінювання якості наданої медичної допомоги. Порядок його проведення регулює наказ МОЗ «Про організацію клініко-експертної оцінки якості надання медичної допомоги та медичного обслуговування» від 05.02.2016 № 69.

Чим загрожує закладу скандал з пацієнтом?Читайте: "Акт о проведении дезинфекции: бланк и правила заполнения" 

Під час такого розгляду:

  • проводять експертне оцінювання наданих медичних послуг;
  • аналізують документи — здебільшого первинну медичну документацію;
  • заслуховують пояснення сторін і думку спеціально запрошених експертів.
За результатами розгляду виносять рішення про те, чи порушив заклад правила та стандарти надання медичних послуг.
Освітні заходи

Школа

Перевірте свої знання та здобудьте нові

Взяти участь
Інтернет-магазин

Інтернет-магазин

Скористайтеся найбільш вигідними пропозиціями щодо передплати і станьте нашим читачем просто зараз

Ми в соцмережах
Упс! Файл доступний лише для зареєстрованих користувачів!

57 секунд на реєстрацію
І Ви отримаєте доступ до:
форм та зразків
фахових статей
найсвіжіших новин галузі
нормативних документів

У мене є пароль
нагадати
Пароль надіслано на пошту
Ввести
Введіть ел. пошту або логін
Неправильний логін або пароль
Неправильний пароль
Введіть пароль
Я тут вперше
І скачаю потрібні файли!

Щоб полегшити Вашу роботу, підготувала статтю "Медичні огляди медичних працівників: законодавство, періодичність, документація". 

Скачайте зразки документів та читайте, як організувати медогляди працівників Вашого закладу охорони здоров’я. 

Скачати форми 
Головний редактор
Олена Алехно