З питань передплати телефонуйте 0 800 212 012 (усі дзвінки безплатні)

Активуйте подарунковий доступ >

Медична справа

Заклад реорганізовують. Хто має проводити інвентаризацію майна

  • 26 жовтня 2018
  • 12

Запитання

Заклад охорони здоров’я перетворюють у КНП. Хто має проводити інвентаризацію майна закладу, яке він передає правонаступнику, — комісія з перетворення, яку створили за рішенням органів місцевого самоврядування, чи інвентаризаційна постійно діюча комісія, затверджена наказом керівника закладу?

Відповідь

Одразу зазначимо, що жодна з цих комісій інвентаризацію майна, належного державним та комунальним закладам охорони здоров’я — бюджетним установам (далі — заклад), що реорганізовують у КНП, не проводить. Адже до комісії з перетворення закладу в КНП (далі — Комісія) з моменту її призначення переходять усі повноваження щодо управління справами закладу. А повноваження керівника закладу переходять до голови Комісії (ч. 4 ст. 105 Цивільного кодексу України).

Основні етапи створення нового медзакладу — надавача первинної медичної допомоги

Практичні поради
Павло Брагінський,юридичний радник Проекту з підтримки реформи ПМД
Новий заклад має бути доцільним та відповідати інтересам громади, а громада повинна мати можливість фінансово забезпечити створення закладу, який буде надавати ПМД на належному рівні. Тобто для створення власного закладу ПМД, потрібно розуміти, яким він буде.

Голова Комісії зобов’язаний провести інвентаризацію активів, зобов’язань та капіталу закладу як юридичної особи, що припиняє діяльність (п. 7 розд. І Положення про інвентаризацію активів та зобов’язань, затвердженого наказом Мінфіну від 02.09.2014 № 879далі — Положення про інвентаризацію). Адже абзац 8 цього пункту визначає, що якщо заклад припиняє діяльність, провести інвентаризію треба обов’язково. І проводять таку інвентаризацію в обсязі, що визначає пункт 6 цього розділу.

Тому інвентаризаційну комісію створює голова цієї Комісії наказом. Склад Комісії він формує з числа працівників апарату управління закладу та бухгалтерської служби (п. 1 розд. ІІ Положення про інвентаризацію). Інвентаризаційну комісію очолює голова Комісії чи його заступник.

На те, що інвентаризація майна закладу — це повноваження Комісії, указує й абзац 8 підпункту 1.4.4 Методичних рекомендацій з питань перетворення закладів охорони здоров’я з бюджетних установ у комунальні некомерційні підприємства, схвалених Робочою групою з питань реформи фінансування сфери охорони здоров’я України від 14.02.2018.

Щодо обсягу, то з огляду на пункт 6 розділу І Положення про інвентаризацію в наказі про створення інвентаризаційної комісії зазначте, що суцільною інвентаризацією охоплюють:

  • усі види зобов’язань;
  • усі активи закладу незалежно від їх місцезнаходження, зокрема й предмети, що —
    — передані в оренду;
    — перебувають на реконструкції, модернізації, консервації, у ремонті, запасі або резерві незалежно від технічного стану;
  • активи й зобов’язання, які обліковуються на позабалансових рахунках, зокрема —
    — цінності, що не належать закладу, але тимчасово перебувають у його користуванні, розпорядженні або на зберіганні. Тобто — об’єкти оперативної (операційної) оренди основних засобів, матеріальні цінності на відповідальному зберіганні, переробці, комісії, монтажі;
    — умовні активи й зобов’язання (непередбачені активи та зобов’язання) закладу (застави, гарантії, зобов’язання тощо);
    — бланки документів суворої звітності;
    — інші активи.

Отже, інвентаризацію майна закладу має проводити інвентаризаційна комісія, яку створив наказом голова комісії з перетворення бюджетного закладу в КНП.

Освітні заходи

Школа

Перевірте свої знання та здобудьте нові

Взяти участь
Інтернет-магазин

Інтернет-магазин

Скористайтеся найбільш вигідними пропозиціями щодо передплати і станьте нашим читачем просто зараз

Ми в соцмережах
Упс! Файл доступний лише для зареєстрованих користувачів!

57 секунд на реєстрацію
І Ви отримаєте доступ до:
форм та зразків
фахових статей
найсвіжіших новин галузі
нормативних документів

У мене є пароль
нагадати
Пароль надіслано на пошту
Ввести
Введіть ел. пошту або логін
Неправильний логін або пароль
Неправильний пароль
Введіть пароль
Я тут вперше
І скачаю потрібні файли!
Зареєструюся

Щоб полегшити Вашу роботу, підготувала статтю "Медичні огляди медичних працівників: законодавство, періодичність, документація". 

Скачайте зразки документів та читайте, як організувати медогляди працівників Вашого закладу охорони здоров’я. 

Скачати форми 
Головний редактор
Олена Алехно