З питань передплати телефонуйте 0 800 212 012 (усі дзвінки безплатні)

Активуйте подарунковий доступ >

Медична справа

Списання непридатних для застосування медикаментів в ампулах

  • 25 липня 2017
  • 309

Запитання

У лікарні під час інвентаризації виявили лікарські засоби в ампулах, термін придатності яких збіг. Як правильно списати такі медикаменти з бухгалтерського обліку?

Відповідь

Лікарські засоби, термін придатності яких збіг, є неякісними, тобто такими, що не підлягають подальшому використанню (далі — непридатні ліки). Це передбачено абзацами третім і восьмим пункту 4 розділу I Правил утилізації та знищення лікарських засобів, затверджених наказом Міністерства охорони здоров’я України від 24.04.2015 № 242 (далі — Правила утилізації).

Читайте: "Утилізація та знищення лікарських засобів - загальні правила та форми"

Відповідно до пункту 1 розділу ІІ Правил утилізації наявність в обігу лікарських засобів, що не підлягають подальшому використанню, встановлюють органи державного контролю або посадові особи медичного закладу. Як зазначено у пункті 5 розділу II Правил утилізації, лікарські засоби, що не підлягають подальшому використанню, набувають статусу «відходів». Їх передають для утилізації або знешкодження суб’єктам господарювання, які мають відповідні ліцензії на провадження господарської діяльності у сфері поводження з небезпечними відходами (далі — збирач відходів).

Основні етапи створення нового медзакладу — надавача первинної медичної допомоги

Практичні поради
Павло Брагінський,юридичний радник Проекту з підтримки реформи ПМД
Новий заклад має бути доцільним та відповідати інтересам громади, а громада повинна мати можливість фінансово забезпечити створення закладу, який буде надавати ПМД на належному рівні. Тобто для створення власного закладу ПМД, потрібно розуміти, яким він буде.

Тож лікарня має вилучити з обігу непридатні ліки та зафіксувати їх в акті, що підтверджує наявність лікарських засобів, які не підлягають подальшому використанню (додаток 1 до Правил утилізації; далі — Акт про непридатні ліки).

На підставі Акта про непридатні ліки комісія складає акт про їх списання. Для цього вона має застосувати Акт списання (типова форма № З-2), затверджений наказом Державного казначейства України «Про затвердження типових форм обліку та списання запасів бюджетних установ та інструкції про їх складання» від 18.12.2000 № 130.

Списання непридатних для застосування медикаментів в ампулахЧитайте: "Особливості виконання внутрішньом’язових, підшкірних та внутрішньошкірних ін’єкцій"

На підставі Акта списання лікарня списує непридатні ліки з обліку, керуючись при цьому розділом IV Національного положення (стандарту) бухгалтерського обліку в державному секторі 123 «Запаси», затвердженого наказом Міністерства фінансів України від 12.10.2010 № 1202, а також пунктом 27 розділу ІІ Методичних рекомендацій з бухгалтерського обліку для суб’єктів державного сектору, затверджених наказом Міністерства фінансів України від 23.01.2015 № 11 (далі — Методичні рекомендації). Згідно з цим пунктом Методичних рекомендацій вибуття запасів (списання з балансу) в бухгалтерському обліку має бути відображено як зменшення запасів та збільшення витрат звітного періоду.

Списання непридатних для застосування медикаментів в ампулахЧитайте: "Маніпуляційний кабінет: правильне зонування приміщення"

Основні етапи створення нового медзакладу — надавача первинної медичної допомоги

Практичні поради
Павло Брагінський,юридичний радник Проекту з підтримки реформи ПМД
Новий заклад має бути доцільним та відповідати інтересам громади, а громада повинна мати можливість фінансово забезпечити створення закладу, який буде надавати ПМД на належному рівні. Тобто для створення власного закладу ПМД, потрібно розуміти, яким він буде.

До того ж, адміністрація лікарні як установи, де утворюються відходи, має врахувати, що поводження з відходами унормовують, зокрема, Закон України «Про відходи» від 05.03.1998 № 187/98-ВР та Порядок ведення державного обліку та паспортизації відходів, затверджений постановою Кабінету Міністрів України від 01.11.1999 № 2034 (далі — Порядок обліку відходів). Також слід мати на увазі, що первинний облік відходів провадять згідно з типовими формами первинної облікової документації (картками, журналами, анкетами) з використанням технологічної, нормативно-технічної, планово-економічної, бухгалтерської та іншої документації (п. 4 Порядку обліку відходів). Оскільки у лікарні утворюються відходи і використовують тару (ампули) та пакувальні матеріали, то потрібно обов’язково вести ще й типову форму № 1-ВТ «Облік відходів та пакувальних матеріалів і тари», затверджену наказом Міністерства охорони навколишнього природного середовища України від 07.07.2008 № 342. Ведення такої типової форми має бути запроваджене наказом керівника установи.

Отже, до того, як передати непридатні ліки для утилізації або знешкодження збирачу відходів, у закладі мають належно їх зберігати та обліковувати. На передавання ліків потрібно обов’язково оформити акт передачі і зробити відповідні записи у типових формах первинної документації з обліку ліків. 

Освітні заходи

Школа

Перевірте свої знання та здобудьте нові

Взяти участь
Інтернет-магазин

Інтернет-магазин

Скористайтеся найбільш вигідними пропозиціями щодо передплати і станьте нашим читачем просто зараз

Ми в соцмережах
Упс! Файл доступний лише для зареєстрованих користувачів!

57 секунд на реєстрацію
І Ви отримаєте доступ до:
форм та зразків
фахових статей
найсвіжіших новин галузі
нормативних документів

У мене є пароль
нагадати
Пароль надіслано на пошту
Ввести
Введіть ел. пошту або логін
Неправильний логін або пароль
Неправильний пароль
Введіть пароль
Я тут вперше
І скачаю потрібні файли!
Зареєструюся

Щоб полегшити Вашу роботу, підготувала статтю "Медичні огляди медичних працівників: законодавство, періодичність, документація". 

Скачайте зразки документів та читайте, як організувати медогляди працівників Вашого закладу охорони здоров’я. 

Скачати форми 
Головний редактор
Олена Алехно